Vragen

Vragen

Veelgestelde Vragen (FAQ) – F&A Medisch Centrum

1. Ik heb een vraag over mijn zorgrekening, waar kan ik die stellen?
U kunt al uw vragen of opmerkingen over uw rekening mailen naar info@fa-mc.nl. We zullen uw mail zo snel mogelijk in behandeling nemen.

2. Waar kan ik mijn auto parkeren?

Auto: Neem afslag 16-Capelle a/d IJssel naar s109 richting Capelle a/d IJssel

Flauwe bocht naar rechts de oprit op richting Rotterdam-Zevenkamp/Rotterdam-Ommoord

Neem de President Rooseveltweg en Molenlaan naar de Weissenbruchlaan in Hillegersberg-Schiebroek, Rotterdam

Sla rechtsaf naar de Capelseweg

De Capelseweg draait naar links en wordt de President Rooseveltweg

Sla rechtsaf naar de Terbregseweg

Weg vervolgen naar de Pr. Irenebrug

Weg vervolgen naar de Molenlaan

Neem op de rotonde de 3e afslag naar de Burgemeester F.H. van Kempensingel

Weg vervolgen naar de Weissenbruchlaan

 Je vindt je bestemming rechts

Openbaar vervoer: vanaf de Rotterdam Centraal station: via tram 4 richting Molenlaan

Tot  Rotterdam, Bergse Dorpsstraat daarna 1 min lopen tot F&A Medisch Centrum

Weissenbruchlaan 148, 3054 LS Rotterdam 

Parkeren:

U kunt voor de deur parkeer dan is betaald parkeerplaats. Verderop kunt u ook gratis parkeren bij Weissenbruchlaan straat na Sterkkade straat erna 1min lopen

3. Wat moet ik meenemen naar mijn afspraak?
Voor uw afspraak moet u de volgende zaken meenemen:

– De zorgpas van uw zorgverzekeraar
– Uw afsprakenkaart
– Een geldig identiteitsbewijs (paspoort, rijbewijs, identiteitskaart of verblijfsvergunning)
– Een lijst van medicijnen die u gebruikt, of de medicijnen zelf

4. Hoe kan ik mijn afspraak verzetten?
Wilt u een afspraak verzetten of afzeggen? Neem dan altijd telefonisch contact op. U kunt online geen afspraken afzeggen of verzetten. Als u uw afspraak op tijd afzegt, dan kunnen we in uw plaats een andere patiënt helpen. Als u dat wilt, kan er ook meteen een nieuwe afspraak gemaakt worden.

5. Waarom zou ik kiezen voor het F&A Medisch Centrum in plaats van het ziekenhuis?
Omdat wij ons focussen op KNO-heelkundige zorg, weten we wat er allemaal nodig is om u sneller en beter te kunnen helpen. Dit hebben we zo goed geregeld dat onze zorg in veel gevallen veel beter is geregeld dan in een ziekenhuis.

6. Wat voor medisch specialisten werken in het F&A Medisch Centrum?
Ons behandelteam bestaat stuk voor stuk uit ervaren KNO-artsen met allen een specialisatie in een bepaald deelgebied. Alle KNO-artsen zijn ook werkzaam in het ziekenhuis. Door deze korte lijnen kunnen ze u erg goed van dienst zijn.

7. Wordt de behandeling vergoed?
Als u verwezen bent door uw huisarts of medisch specialist, worden alle behandelingen in het F&A Medisch Centrum vergoed door uw zorgverzekeraar. Uiteraard dient u wel rekening te houden met het wettelijk eigen risico. Als uw verzekeraar niet de volledige behandeling vergoedt, wordt het gedeelte dat niet vergoed wordt door ons kwijtgescholden. Buiten uw eigen risico hoeft u dus nooit bij te betalen.

8. Hoe kan ik een klacht indienen over mijn behandeling in het F&A Medisch Centrum?
We proberen u zo goed mogelijk te behandelen. Indien u toch niet tevreden bent over onze behandeling, kunt u een klacht indienen door een mail te sturen naar info@fa-mc.nl. De betreffende KNO-arts zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen om dit met u te bespreken. U kunt zich ook wenden tot een onafhankelijke klachtencommissie of de Geschillencommissie Zorg.