Klachten
Bent u ontevreden? Heeft u klachten? Neem dan contact op
Heeft u klachten of bent u ontevreden over uw behandeling? Wij raden u aan om in eerste instantie contact op te nemen met uw behandelend arts bij F&A Medisch Centrum door een mail te sturen naar info@fa-mc.nl of bellen op de 0620665465.
Er wordt dan een gesprek met u ingepland om de oorzaak van uw klacht te bespreken. In een open en eerlijk gesprek kunnen we samen nagaan hoe de ontevredenheid is ontstaan en wat we kunnen doen om deze weg te nemen.
Vaak kunnen klachten op deze manier effectief worden opgelost.
- Klachtenprocedure bij DOKh:
Als u uw klacht liever niet rechtstreeks met uw behandelend arts bespreekt, of als u niet tevreden bent met de uitkomst van het gesprek, kunt u terecht bij een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Deze functionaris bemiddelt tussen u en de arts om te proberen de klacht op te lossen. Bij stichting DOKh kunt u voor klachtencommissie.
https://dokh.nl/eerste-hulp-bij/klachten-en-geschillenregeling/patient/een-klacht-over-uw-arts
Mocht u ondanks deze bemiddeling niet tot een bevredigende oplossing komen, dan kunt u zich wenden tot De Geschillencommissie Zorg. Dit is een externe instantie die zich richt op het oplossen van geschillen in de zorg.
- Meer informatie
Voor meer informatie over de werkwijze van de onafhankelijke klachtenfunctionaris Klachtconsult en De Geschillencommissie Zorg, kunt u terecht op hun websites.
Wilt u precies weten wat de reglementen zijn? Dan verwijzen wij u naar de Wet kwaliteit, klachten en geschillen zorg (WKKGz).